
KEBAIKAN
Sy adalah antara ribuan pemilik moped modenas gt128.setelah 15 bulan bersama dengan motor ne,sy suka untk berkongsi pngalaman sy sepanjang bsama dgan gt128.sy akan menerangkn lebh kepada prestasi dan keupayaan motosikal ne.
Dah lebh 10000km sy jelajah dan dah bnyk bentk muka bumi di tempuh.ok 1st skali sy ingin ceritakn tentang pnjimatan minyak.mtor ne memang diakui jimat dimana setangki penuh mampu membwa kita sejauh 170km dngan purata kelajuan 60kmj...sangat mengujakan.ini bermakna anda x perlu risau akan minyak lagi...
Seterusnya mengenai keupayaan enjin.setelah 15 purnama menungang kuda besi modenas ne,sy rasakan prestasiny adalah sangat baik..kita dapat meluncur dngan hebt,mengambil selekoh dngan lancr dan yakin..kalo takat lap 45 darjah xda masalah asalkan tayar anda bukan tayar gores dan tayar xda kualiti.namun begitu,seperti kbnyakn mtosikal,mesen ne x mampu meningkatkn tenagany semasa menaiki bukit.ini bermakna ia boleh naik akan tetapi xmampu berlari.seperkara lagi mtor ne mudah kehlangan power ketika mendaki bukit landai y panjang.terpaksalh anda bermain2 dgan systm clutchny untk mdapatkan kuasa.akan tetapi kuasanya mc memuaskan ketika mendaki bukit..Standardla enjin kecik ...kalo nak puas hati angkat sebijik Aprillia RSV4 Factory
Seterusny keupayan mtor ne d jalan off road.baiklh,sy dah lama guna mtor ne d jalan off road.dan nampaknya ia sngat cemerlang dan mudah dikendalikan..dan pada jalan off road,mtor ne akan mengeluarkn power yang mengagumkan....maknanya tak tersekat2 dan x payah sorong naik bukit....melainkan anda ada pillion....pillion turun dan anda naik...boleh....
Nak ceta pasal apa lg yek????......ok pasal handling pulak????........GT ni mempunyai kestabilan yang baik...x payah pegang hendal turun bukit pun boleh saja...tak ada masalah...namun jika anda memasang box di belakang, disarankan jangan tunjuk eksyen tak pegang handel...handel akan bergegar dengan kuat dan lari ke kiri dan kanan.....hati2...
sererusnya trottle ataupun pendikitnya....GT128 mengunakan TPS syestm...ala2 keta la...lembut ja pulas...x da sekatan rasanya...sibekalkan pula dengan handel yang panjang dan selesa diserikan dengan pengimbang hansel di kiri dan kanan nya....
KELEMAHAN
ok kelemahan yang saya dapati pada GT128 ni adalah,
1) lampu signal pada paparan skrin yang tidak jelas pada siang hari...ini membuatkan anda tertanya tanya sama ada sudah memasang signal untuk tukar lorong ke tak...namun pada waktu malam ia tak ada masalah...
2) selain daripada itu masalah Gt128 yang seterusnya adalah mudguard belakang yang berbentuk cantik ne...namun anda tak dapat melekatkan dengan kemas STIKER "P" atau "L" jika anda baru dapat lesen motor...namun ia bukanlah masalah besar pun....
3)Ruang menyimpan barang...ruang menyimpan barang untuk GT ni amat terhad....ia cuma mampu memuatkan sekitar 2L tools seperti sehelai T shirt dilipat kecil,HP,wallet aja...sempit..so disarankan pasanglah raga kat depan untuk anda menyimpan sayur dan ikan jika ke pasar...takpun pasang la box kat belakang
4)untuk lebih maklumat, kunjungi forum Gt128 di www.gt128riders.com
Rasanya cuma itu je kelemahan GT ni...bukannya masalah besar namun ia masih dititik beratkan oleh para pembeli...Bonus untuk Gt128 ni adalah syestem Disc break Nissin Depan dan belakang,bentuk yang mengiurkan dan serba canggih....handling yang selesa dengan berat yang ideal.....amat selesa.jadi, apa tunggu lagi??? cepatlah ke kedai motor berdekatan untuk pandu uji.....hihihihihi
No comments:
Post a Comment